ياسمين عز: مينفعش تقولي لجوزك خد كيس الزبالة في إيدك وإنت نازل

انتقدت الإعلامية ياسمين عز تركيز البعض على أجزاء معينة من تصريحاتها الأخيرة في برنامجها "كلام الناس" المذاع عبر قناة MBC مصر، دون محاولة مشاهدة الحلقة كاملة وفهم هدفها من تلك التصريحات، والشريحة المحددة من النساء التي وجهت نصائحها لها.

وقالت ياسمين عز خلال تقديمها حلقة اليوم من البرنامج: "البعض ساب جوهر ومحور الموضوع، والكلام الكبير اللي قولناه مع ضيوفنا المحترمين الأسبوع اللي فات، ومسكوا في جملة الفرخة والجزمة والسجادة، وفين أيام ما كانت الست بتدي جوزها الحتة الكبيرة من الفرخة".

وأضافت: "علي سيرة الفرخة، النهاردة قريت حكمة صينية بتقول البيت الذي تمارس فيه الدجاجة عمل الديك مصيره الخراب، يعني الست تكتفي بكونها جميلة وأنثى وتدير منطقتها. هو ما ينفعش تكوني ناعمة وأنثى وفي نفس الوقت قوية؟ لأ أنا أكون ناعمة وأنثى بكل المقاييس ومستسلمة تماما، لكن شخصيتي قوية وأعرف أقول لأ إذا عندي حق أقولها، مش أناطح".


وتابعت: "قلت بدل المرة عشرة إني ضد مبدأ التعميم، وكلامي موجه للستات القادرة المفترية، وواضح إن اللي ركز في الفرخة كان جعان، والناس ركزت مع الجزمة والسجادة وسابوا باقي الكلام، أومال لو قلتلك مينفعش تقولي لجوزك خد كيس الزبالة معاك وإنت نازل هتعملي إيه!"

وأكملت: "أبوكي وهو نازل عمرك ما هتقوليله خد كيس الزبالة وهو نازل، الفرخة مش موضوعنا وبلاش تدخلوني في تفاصيل عشان هروح معاكم".


 

التعليقات