التفاصيل الكاملة لأزمة محمد رشاد ومي حلمي.. انهيار وبكاء بسبب 5 مليون جنيه

أزمة كبيرة يعشيها الفنان محمد رشاد، نجم برنامج أراب أيدول، بسبب شرط جزائي، وضعه في مأزق كبير، ونشرت زوجته الإعلامية مي حلمي فيديو ظهرت فيه وهي تبكي وتكشف تعرضهما للتهديد بالحجز على منزلهما.

وقالت مي حلمي في الفيديو: "لما تصحى من النوم  من غير أي سابق إنذار، وتلاقي حد عايز يحجز على بيتك ويدمر اسمك وحياتك هتعمل إيه، أنا بدعم جوزي وبقول كفاية وقف حال فينا بقى، فيه قضية وعشان العقد وحاجة تبع شغل محمد رشاد في الغنا والمبلغ كان 5 مليون وفضل المبلغ يطلع وينزل وأنا معرفش بقى كام".

وأضافت: "فيه ناس هدفها في الحياة إنها تأذي وبس،  وعايز يأذي رشاد، ده واحد لسه بيبتدي حياته ده 30 سنة، حاول يكلم ناس كتير ويقسط المبلغ وده كل اللي همه أنه يشوف البني آدم الطيب ده محبوس، ليه هخبي حاجة زي دي النهاردة وانتوا شوفتوا بدايتنا مع بعض وحبنا خناقتنا وكل حاجة، تخيلي تصحي من النوم في بيتك اللي انتي تعبتي عشان تبنيه.. عايز تدخل تاخد اللي في البيت خده، بس سيبنا في حالنا".

وكشفت مي حلمي في الفيديو وهي تبكي، إن الشخص الذي يهددهما لم يقف فقط عند مطاردة رشاد، وإنما استخدم علاقاته لمنعها من العمل هي الأخرى قائلة: "كفاية وقف حاله فيه وفيا، وأنا مكنتش أعرف، بسبب علاقاتك وأصحابك بتكلم فلان إني مشتغلش تعالى خد اللي انت عايزه بس سيبنا في حالنا، لما انت كارهه مضيت معاه ليه، مالك ومال شغلي مالك ومال حياتي، هو يا جماعة عايز ينفذ حكم على رشاد بسبب الغنا، رشاد عنوانه في طنطا مالك ومال بيتي أنا! جه عايز يكسر الباب هنا بدون سابق إنذار، ليه عايز تحبسه ليه عايز تأذيه وتأذينا في أسمينا وشغلنا وحياتنا، عشان شرط جزائي غنا في عقد 4 سنين كفاياك وقفت حاله".

التعليقات